fredag 24 september 2010

Vitchoklad pannacotta!

Vitchoklad pannacotta!


Idag har jag gjort pannacotta med vitchoklad :) 







Recept: 
 8-10 portioner, färdigt på 135 min


Till pannacottan: 


2 dl visp grädde


2 dl mjölk


75 g strösocker


4 blötlagda gelatin blad


240 g vit choklad


Hallonkrämen:


Ungefär 500 g frysta hallon


1½ tsk flor socker


Olika bär ( blåbär, hallon) 250 g


Gör så här:


Blötlägg´gelatin bladen ( kolla på paketet hur länge) i vatten. Koka sedan upp grädden och mjölken
i en kastrull. Tillsätt efter det sockret och chokladen. Krama ur gelatinet ur bladen och lägg ner dom också. Låt det smälta under omrörning. Häll upp i glas och ställ in i kylen.


Mixa hallonen med en stavmixer (eller gaffel). Blanda ner florsockret. 
Ta fram glasen häll upp ``hallonsåsen´´ och häll sedan i bären.


Klart!


// Juliet <3


Annie och Freja har hjälp mig. TACK!








3 kommentarer:

  1. vilken härlig dessert. Den måste farfar och jag prova någon gång.

    SvaraRadera
  2. åh, den var så god! och jag som fick smaka den varm! mums! :)

    SvaraRadera